Przeguby wałów i półosi napędowych

Przeguby wały i półosi napędowych

Design obrázek kategorie
Haberkorn Sp. z o.o.
ul. Powstańców Śląskich 238
44-348  Skrzyszów, Polska

tel.: +48 32 4597 831
fax: +48 32 4597 834
czesci.maszyn@haberkorn.pl
Części maszyn » Przeguby i wały » Przeguby wałów i półosi napędowych
Oddělovací linka
PRZEGUBY WAŁY I PÓŁOSI NAPĘDOWYCH

Przeguby służą do przenoszenia momentu obrotowego między wałami, których osie leżą w jednej linii. Przeguby wysuwane mają takie samo zastosowanie, jednak podłączone wały mogą zmieniać swoje stanowiska podczas pracy bez przerywania transmisji ruchu obrotowego z wału napędowego do wału napędzanego. W tym zakresie nasza firma koncentruje się na wysokiej jakości komponentach niemieckiej firmy Hans Bühler (Buco), która ma możliwość wytwarzać niestandardowe komponenty na życzenie klienta.

Przeguby i wały przegubowe różnią się między sobą budową łożyska: przeguby z łożyskiem igłowym i z łożyskiem ślizgowym. Oceniając przydatność danego typu łożyska należy brać pod uwagę kilka kryteriów.

Przeguby i wały przegubowe z łożyskiem ślizgowym są przeznaczone do pracy w niższych prędkościach (do 1000 obr/min), pozwalają na minimalny odchył (między 0° - 5°), wymagają smarowania lub specjalnych ochraniaczy wypełnionych smarem. Pojedynczy przegub pracuje w kącie przesunięcia od 0 do 45 stopni. Maksymalna temperatura pracy wynosi 125oC.

Przeguby i wały przegubowe z łożyskiem igłowym są przeznaczone do pracy w wysokich obrotach (do 5000 obr/min), wymagają minimalnego kąta wychylenia 10° (w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia łożyska). Łożysko igłowe jest całkowicie bezobsługowe: łożysko jest wypełnione smarem. Maksymalna temperatura pracy wynosi: 140oC.

Wszystkie typy części są wykonane według normy DIN 808. Wały i przeguby są wykonane ze stali hartowanej C45 (zgodnie z DIN 12 050) a ich granica odporności wynosi 650 do 800 MPa. Najbardziej wysiloną częścią przegubu jest wtyczka, która jest hartowana indukcyjnie, co zwiększa jej wytrzymałość i odporność na zużycie. Wały i przeguby mogą także być wyrabiane ze stali nierdzewnej, jednak nie są wtedy tak wytrzymałe jak ze stali C45.

Mżliwe są także dalsze modyfikacje powłoki takie jak ciemnienie, cynkowanie czy chemiczne niklowanie (ma zastosowanie gdzie nie można używać stali nierdzewnej). Przeguby i wały produkujemy także według wymagań klientów.

Osłony są używane do ochrony łożysk przegubów oraz wysuwanej części wysuwanego wału przegubowego. Zapobiegają zabrudzeniom ruchomych części urządzenia przez co chronią przed nadmiernym zużyciem. Dla przegubów z łożyskiem ślizgowym służa także jako zbiornik smaru. Są odporne na wodę, olej i warunki atmosferyczne.

Parametry techniczne przegubów i wałów przegubowych można znaleźć tutaj.

Oddělovací linka

© copyright Haberkorn Sp. z o.o.    |     Mapa strony  Ikona Sitemap     |     Wiadomości RSS  Ikona RSS    |    Newsletter  Ikona News    |    iZam  Ikona eshop    |    Google+  Google+    |    Facebook  Facebook    |    Rzetelna firma