Przenośniki rolkowe

Przenośniki rolkowe przeznaczone są wyłącznie do transportu towarów o większej masie (palety, skrzynie transportowe itp.). Są odpowiednie zarówno do indywidualnego użytku, jak i do montażu w większych jednostkach transportowych, liniach produkcyjnych i montażowych. Charakteryzują się lekką i solidną konstrukcją z anodowanych profili aluminiowych, nowoczesnym wzornictwem i dużą zmiennością.


Przenośnik rolkowy napędzany

Przenośnik rolkowy napędzany Przenośnik rolkowy napędzany

 

Standardowe parametry
Długość przenośnika 300 – 13 000 mm
Szerokość przenośnika 200 – 1 000 mm
Obciążenie przenośnika 35 kg/m
Typ silnika 3 x 400 V (1 x 230 V)
Szybkość przesuwu* 3 - 31 m/min
Rodzaj rolki PVC, stalowe ocynkowane, nierdzewne, aluminium
Temperatura pracy 10 – 80 °C
Średnica rolki 50 mm
* Możliwość regulacji prędkości w zakresie 40 -150%
Standardowe parametry przenośnika. Pozostałe na zapytanie.

 

Formularz do zapytania

Kwestionariusz przenośnika rolkowego napędzanego

Przenośnik rolkowy grawitacyjny

Przenośnik rolkowy napędzany Przenośnik rolkowy grawitacyjny

 

Standardowe parametry
Długość przenośnika nieograniczona
Szerokość przenośnika 100 – 800 mm
Obciążenie przenośnika 35 kg/m
Rodzaj rolki PVC, stalowe ocynkowane, nierdzewne, aluminium
Temperatura pracy 10 – 60 °C
Średnica rolki 32 do 50 mm
Standardowe parametry przenośnika. Pozostałe na zapytanie.

 

Formularz do zapytania

Kwestionariusz przenośnika rolkowego grawitacyjnego

Zalety przenośników rolkowych

  • wysoka nośność
  • solidna konstrukcja
  • przenośniki produkowane są zgodnie z wymaganiami klienta, możliwość wykonywania specjalnych operacji technologicznych lub produkcyjnych bezpośrednio na przenośniku (np. rozdmuchiwanie, odtłuszczanie, wanna ociekowa pod podajnikiem itp.)
  • modułowa konstrukcja podajnika pozwala na łatwą przebudowę transportera w razie konieczności
  • rolotok charakteryzuje dłuższa żywotność w porównaniu do przenośników taśmowych
  • przestrzeń pomiędzy rolkami zapewnia możliwość łączenia z innymi rozwiązaniami transportowymi np. z podajnikami paskowymi w stołach transferowych
  • możliwość zastosowania taniego transportera bez napędu elektrycznego (podajnik grawitacyjny)

Rozwiązania techniczne

  • podstawowa rama przenośnika wykonana z profili aluminiowych z rowkowanymi elementami systemu modułowego
  • przeniesienie napędu przez łańcuch lub pasek
  • napęd składający się z kompaktowej jednostki, w której skład wchodzi trójfazowy asynchroniczny silnik elektryczny i przekładnia ślimakowa
  • różne rolki transportowe (stal ocynkowana, aluminium, stal nierdzewna, PVC, PU, guma)
  • rolki transportowe z napędem stałym lub ze sprzęgłem ciernym (rolki akumulacyjne do podajników buforujących)
  • prędkość pracy stała lub regulowana za pomocą przemiennika częstotliwości
  • rama transportera i jego podstawa wykonana z aluminiowych, rowkowanych profili systemu modułowego
  • możliwość wykonania z wyposażeniem elektrycznym – panel sterujący pracą podajnika, opcjonalnie z regulacją prędkości
  • wykonanie stosujące elektrorolki 24VDC pozwala na budowę transportera napędzanego sekcyjnie, rozwiązanie daje możliwość bez naporowej akumulacji transportowanych detali oraz zapewnia zwartą konstrukcję przenośnika (brak wystającego motoreduktora)

Akcesoria opcjonalne

  • dodatkowe komponenty elektryczne jak czujniki optyczne z reflektorem, przyciski bezpieczeństwa, START/STOP, przetwornica częstotliwości, łagodny rozruch - moduł „soft start” itp.
  • podstawa
  • silnik 1 x 230 V
  • bandy boczne stałe lub regulowane w dwóch płaszczyznach
  • mechaniczne ograniczniki końcowe

Przykładowe realizacje


Przenośnik rolkowy napędzanyPrzenośnik rolkowy napędzanyPrzenośnik rolkowy napędzanyPrzenośnik rolkowy napędzanyPrzenośnik rolkowy grawitacyjnyPrzenośnik rolkowy grawitacyjnyPrzenośnik rolkowy grawitacyjnyPrzenośnik rolkowy grawitacyjny