Poprzeczne frezowanie grzbietu
Poprzeczne frezowanie stosuje się kiedy konieczne jest zabezpieczenie powierzchni transportowanych detali. Ponadto poprzeczne rowki zwiększają jego elastyczność.
Podłużne frezowanie grzbietu
Podłużne frezowanie grzbietu stosuje się głównie przy transporcie elementów o przekroju kołowym.
Szlifowanie grzbietu
Szlifowanie grzbietu pasa wykonuje się dla podniesienia jego chropowatości lub kiedy konieczne jest wykonanie pasa o precyzyjnej grubości. Z powodu włókien kordu, w czasie szlifowania nie można przekroczyć wymiaru X. Pasy typu FLEX, z powodu technologii produkcji są dostarczane zawsze ze szlifowanym grzbietem.
Frezowanie boków pasa
Frezowanie boków wykonuje się, aby szerokość pasa odpowiadała węższym tolerancjom. Stosuje się je w aplikacjach, w których pas jest prowadzony bokiem.
Wyfrezowanie całych zębów
W pasach dwustronnych możliwe jest wyfrezowanie jednego lub kilku zębów. Dzięki wysokiej precyzji wykonania tak modyfikowane pasy nadają się do aplikacji gdzie bardzo ważne jest dokładne pozycjonowanie.
Wyfrezowanie rowków wzdłużnych w zębach
Wyfrezowanie rowków wzdłużnych w zębach stosuje się gdy występuje konieczność osiowego prowadzenia pasa transportowego.
Wykonanie otworów w pasie
Pasy zębate, w których został wyfrezowany rowek wzdłużny w zębach, mogą mieć także wykonane otwory. Stosuje się to przede wszystkim w technice podciśnienia, która często jest wykorzystywana w transporcie foliowych opakowań oraz arkuszy cienkich blach.