Przenośniki modularne

Przenośniki modularne przeznaczone są głównie do transportu towarów drobnicowych o różnych właściwościach, szczególnie tam, gdzie wymagana jest odporność taśmy na wyższe temperatury lub uszkodzenia mechaniczne.
Są odpowiednie zarówno do indywidualnego użytku, jak i do montażu w większych jednostkach transportowych, liniach produkcyjnych i montażowych. Charakteryzują się lekką i solidną konstrukcją z anodowanych profili aluminiowych, nowoczesnym wzornictwem i różnorodnością wariantów konstrukcyjnych.


Przenośnik modularny prosty

Przenośnik modularny prosty Przenośnik modularny prosty

 

Standardowe parametry
Długość przenośnika 600 – 10 000 mm
Szerokość taśmy 80 – 1 000 mm
Obciążenie przenośnika 30 kg/m
Typ silnika 3 x 400 V (1 x 230 V)
Szybkość przesuwu taśmy* 4 - 50 m/min
Taśma transportująca PP, PE, POM, PA6
Temperatura pracy 10 – 80 °C
Średnica koła zębatego w zależności od typu taśmy
* Możliwość regulacji prędkości w zakresie 40 -150%
Standardowe parametry przenośnika. Pozostałe na zapytanie.

 

Formularz do zapytania

Kwestionariusz przenośnika modularnego prostego

Przenośnik modularny łukowy

Przenośnik modularny łukowy Przenośnik modularny łukowy

 

Standardowe parametry
Szerokość taśmy P 302 – 1 450 mm
Promień wewnętrzny R (min. 1,6 x P) 483 mm
Obciążenie przenośnika 30 kg/m
Typ silnika 3 x 400 V (1 x 230 V)
Szybkość przesuwu taśmy* 3 - 30 m/min
Taśma transportująca POM, PP
Temperatura pracy 10 – 80 °C
Średnica koła zębatego w zależności od typu taśmy
* Możliwość regulacji prędkości w zakresie 40 -150%
Standardowe parametry przenośnika. Pozostałe na zapytanie.

 

Formularz do zapytania

Kwestionariusz przenośnika modularnego łukowego

Zalety przenośników modularnych

  • przenośniki wykonywane są indywidualnie zgodnie z zapotrzebowaniem klienta
  • możliwość użycia transporterów w procesie wyspecjalizowanych operacji produkcyjnych i technologicznych np. rozdmuchiwanie, odtłuszczanie, rozdrabnianie, spuszczanie oleju do wanny pod podajnikiem itp. (proces technologiczny może odbywać się bezpośrednio na taśmie podajnika)
  • możliwość łatwego doboru materiału taśm modularnych w zależności od obszaru zastosowania przenośnika
  • wysoka żywotność taśm modularnych
  • różne typy ogniw modułowych przeznaczonych do szerokiego zakresu zastosowań
  • w przypadku uszkodzenia taśmy podajnika możliwa jest wymiana tylko uszkodzonej części, co w dłuższej perspektywie przekłada się na zmniejszenie kosztów użytkowania transportera
  • rama transportera wykonana na bazie modułowego systemu profili aluminiowych
  • łatwa rozbudowa przenośnika o dodatkowe komponenty niezbędne do przeprowadzenia rozszerzonego procesu technologicznego
  • cicha i płynna praca
  • możliwość łatwej instalacji przenośnika w już istniejących liniach produkcyjnych

Rozwiązania techniczne

  • podstawowa oraz rama przenośnika wykonana z profili aluminiowych
  • koła zębate na wale napędowym i zwrotnym wykonane z tworzywa sztucznego
  • aluminiowe oprawy wału napędowego i zwrotnego wyposażone w wahliwe łożyska kulkowe
  • napęd podajnika składa się z jednostki, w skład której wchodzi trójfazowy silnik elektryczny i przekładnia walcowo-ślimakowa. Wielkość przekładni oraz moc silnika dobierane są na podstawie obciążenia oraz specyfiki pracy przenośnika
  • taśma transporterowa wykonana z modułów o długości podziałowej od 1/2" do 2". Możliwe materiały taśmy: PP, PE, POM, PA
  • możliwość stosowania modułów wyposażonych np. w zabieraki
  • zamontowane pod przenośnikiem wałki podporowe taśmy o niwelują nadmierne zwisanie taśmy transportowej
  • napęd podajnika może być rozbudowany o układ płynne regulacji prędkości
  • rama przenośnika może mieć ustaloną stałą wysokość lub być wyposażona w ręczny system jej regulacji. Regulacja wysokości może być realizowana m. in. za pomocą hydraulicznego systemu podnoszenia
  • konstrukcja przenośnika może być mobilna (podstawa wyposażona w koła) przeznaczona do pracy stacjonarnej (podstawa wyposażona w stopy z możliwością kotwienia)

Akcesoria opcjonalne

  • elektryczne połączenie przenośników z elementami takimi jak czujniki optyczne, przyciski bezpieczeństwa, przyciski START/STOP/RESET, przetwornica częstotliwości itp.
  • podstawa
  • silnik 1 x 230 V
  • prowadnice boczne z możliwością regulacji poziomie i w pionie
  • mechaniczne ograniczniki końcowe

Przykładowe realizacje


Przenośnik modularny łukowyPrzenośnik modularny łukowyPrzenośnik modularny prosty